Dagens middag, ett riktigt tips.

Det är inte kul att äta mat själv, men så är det ibland. Jocke var tvungen att jobba öve ida, jag ska inte vara sur för det för han har inte behövt gjort det varken måndag eller tisdag. Så jag gjorde något som Jocke inte tycker är så kul, en sallad som jag hittade. Ni ska få receptet.

Jag var nyss påväg att ringa till min arbetsledare och säga att jag kunde jobba imorgon för att jag kände mig frisk, men sen slog det till igen. Men nu mår jag rätt bra igen, tog två alvedon för att se hur ja skulle må senare så kan jag ta det på fredag. Men jag känner mig lite dum ibland för att jag varit hemma så pass länge eftersom jag känner mig frisk ibland och även inte är jätte sjuk. Men jag känner även att det kanske är bäst så, så kanske jag klarar av hela nästa vecka. Men men snart kommer nog Jocke hem och då ska vi bara åka och vattna blommorna och ge katterna mat hemma hos Jockes föräldrar eftersom vi lovat att sköta det den här veckan när dem skulle åka bort. Blir en snabbis dit sen då.

Här kommer receptet:

INGREDIENSER
1 port

Quorn-filéer 2 st
Rucolasalld 25 gram
Svarta bönor 100 gram
Körsbärstomater 50 gram
Avocado 0,5 st
Lime 0,2 st

Rapsolja 0,2 msk
Chilisås m kokosmak 0,2 dl
Soja(japansk) 0,5 msk
Flingsalt
Svartpeppar

Sen om man inte har allt så får man ta det som finns hemma. Jag tog lite majs till.

TILLAGNING
  1. Tina quornfiléerna.

  2. Sallad: Skölj rucola och låt rinna av.
    Häll bort bönspad i durkslag och skölj bönorna. Halvera tomater.
    Skala och tärna avokado. Droppa lime på avokadon så att den inte mörknar.

    Blanda försiktigt rucola, bönor, tomater.
    Droppa lite rapsolja över.

  3. Quorn: Hetta upp matolja i panna och lättstek quornfiléerna enligt anvisning på förpackning. Salta och peppra lätt.
    Pensla med chilisås mot slutet.

  4. Fördela salladen på tallrikar.
    Garnera med avokado.
    Lägg 2 uppskurna filéer på var tallrik.
    Droppa över lite soja och lime.

Kommentarer
Postat av: Tove

Du har en sån härig blogg . med mat o allt :D bra det :D

2008-07-16 @ 18:46:32
URL: http://guldstrumpa.blogg.se/
Postat av: Tove

Svar* ja verkligen , jättebra sida och designen är ett bra + som gör det bättre :D

2008-07-16 @ 19:18:38
URL: http://guldstrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0